Sunday, August 28, 2011

Berakhirnya kerja aku masa cuti sem.. ^_^

Assalamualaikum dan selamat menjalani ibadah puasa..pejam celik dah tinggal 1 hari lagi kita bakal meninggalkan bulan Ramadhan dan Syawal pula bakal menjelma..yeayy RAYA!!! persiapan raya aku pada waktu ni boleh kata dah lengkap la..ala kadar ja..huhu
raya tu raya jugak tapi yang sedihnya semester baru pun akan start tak lama lagi..sekejabnya masa berlalu...4 bulan..hmmm

Selama cuti 4 bulan tu la aku dah buat macam2 kerja..nak cari duit poket la kononnya..hehh (bukan banyak mana pun..2 kerja ja pun..huhu). Banyak pengalaman yang aku dapat selama aku kerja n banyak jugaklah ragam manusia yang aku dapat tengok..ye lah dah nama pun kerja promoter mesti la kena berdepan dengan ramai orang..

Sales representative ( Celcom Broadband )

haa..ni kerja 1st aku masa aku start cuti sem..kerja dari p'tengahan bulan Mei sampai awal bulan Jun..memang bez la kerja ni coz ni la kerja yang paling rilex..haha datang kerja lewat pun xpa..rehat ikut suka..main hp boleh..online fb pun boleh..boleh kata bos tempat aku kerja 2 memang sporting la..rajin gak dia belanja kfc ngan pizza kat aku..kih3 keja kat situ kena cari customer..kalau dapat ramai customer banyak la gaji yang aku dapat..sebab tu la aku kadang2 kejar customer sampai pintu pasaraya..memang perasaan malu dah xda masa kerja situ..huhu


aku ngan dAk3 celcom..

Temporary promoter ( Parkson Ria )

ni pulak tempat lama aku kerja..dulu masa aku habis ja SPM ngan STPM aku dah banyak kali kerja kat sini..nak kata bez kerja kat sini 2 boleh laa..aku tak suka sangat peraturan kat parkson ni..(mcm peraturan sekolah!!) bawa handphone camera pun tak boleh..pakaian kena ikut etika..kena datang awal 15 minit..n macam2 lagi la..tekanan jugak masa kerja kat situ..tapi nak buat macam mana terpaksa la ikut..lagipun nak kerja kejab ja..tu pun sebab gaji sedap jugak la..dapat kak promoter pun baik tu yang tergerak hati jugak nak kerja situ..huhu semenjak kerja situ ramai kot aku jumpa orang yang aku kenal..maklumlah kerja dekat2 nak raya mesti la ramai yang datang shopping..tapi semua tu dah berakhir malam ni..aku dah BERHENTI!!! haha..ni semua raya punya pasal la..shopping raya xpuas lagi kot..hee~


ni masa kerja parkson.. ^_^

apapun aku anggap cuti sem selama 4 bulan ni aku dah guna sebaik-baiknya..sebab tu lah rasa sekejab masa berlalu..ni lah pengalaman terbaik aku yang aku ada..kepada kawan2 aku yang dah bahagia>>jaga diri elok2 k..hidup tak selalunya indah..happy sokmo! ^_^

No comments:

Post a Comment